- Inledning
- Aktuellt
- Material
- Utskrift av PDF-filer
- Läsundervisning i åk 1
- Kom så läser vi!
- Arbetskort
- Läsprotokoll åk 1
- Enkel kartläggning av talet
- Talträning – r
- Matematik – nybörjaren
- Finmotorik – pennhållning
- Pennhållningen
- Läsinlärning – sammanljudning
- Bokstavskontroll
- Nonsensord
- Rimord
- Hemliga rutor
- Högfrekventa ord
- Bild och ord – elementär läs- och skrivinlärning
- Bild och ord – på nätet
- Bild och ord – pappersversion
- B eller D åk 1-2
- O eller Å åk 4-6
- E eller Ä åk 4-6
- Lång och kort vokal
- KSS Diktamen åk 2 (1981 – 2001)
- KSS diktamen 5 (2013)
- Läsmodell för Gerby skola
- Skrivstilsövningar
- Återinlärning – skrivning
- Fri skrivning – Berättardino
- Läsprov åk 2-3
- Läsandets onda cirkel
- Åtgärdsprogram
- Sammanställningar
- Goda råd
- Kontakt
Kjell Staffans
Vilken fantastisk sida, jag har läst25yhp svensk gramatik och språkanvänding i yh lärarassisten utb. Och förstod ingenting av vad hon försökte lära ut. Men här fattar jag för det är så här jag lärt mig stava, med att ljuda. Nu ska jag binda ihop det du skriver och kanske få ett sammanhang i ordklasser och skrivregler./Kicki