- Inledning
- Aktuellt
- Material
- Utskrift av PDF-filer
- Läsundervisning i åk 1
- Kom så läser vi!
- Läsprogram
- Arbetskort
- Läsprotokoll åk 1
- Enkel kartläggning av talet
- Talträning – r
- Matematik – nybörjaren
- Finmotorik – pennhållning
- Pennhållningen
- Läsinlärning – sammanljudning
- Bokstavskontroll
- Nonsensord
- Rimord
- Hemliga rutor
- Högfrekventa ord
- Bild och ord – elementär läs- och skrivinlärning
- Bild och ord – på nätet
- Bild och ord – pappersversion
- B eller D åk 1-2
- O eller Å åk 4-6
- E eller Ä åk 4-6
- Lång och kort vokal
- KSS Diktamen åk 2 (1981 – 2001)
- Läsmodell för Gerby skola
- Skrivstilsövningar
- Återinlärning – skrivning
- Fri skrivning – Berättardino
- Läsprov åk 2-3
- Läsandets onda cirkel
- Åtgärdsprogram
- Sammanställningar
- Goda råd
- Kontakt
Kjell Staffans
Tack för ett fint material, men framförallt för inspirerande tankar. Det är fantastiskt att ha en hängmatta, men det bästa är nog när man ser ett barn låna hängmattan för att läsa en bok:)
Hej! Vill bara skriva en rad och tacka för allt du varit så generös och delat med dig av!
Jag har använt en hel del av ditt material genom åren och brukar också tipsa nya lärare om din fina hemsida.
Vänligen Carin
Jag är så glad att den sidan finns. Jag har använt mycket av material på särskolan. De eleverna har oftast språkstörning som i samband med intellektuell funktionsnedsättning kräver mycket lästräning.
Tack Kjell!